Autoservis Zlatá. Specialista na vozy Peugeot.

Oprava převodovek a motorů

Nejsme autorizovaným koncesionářem. Jsme levnější alternativou pro majitele vozů Peugeot, kterým můžeme nabídnout i jiný než originální díl, který je při srovnatelné kvalitě cenově výhodnější. To se týká i použitých náhradních dílů, což v mnoha případech značně sníží cenu opravy při zachování kvality a spolehlivosti.

Naše praxe v oboru oprav automobilů je více než dvacetiletá s dlouholetou specializací na vozy Peugeot. V oblasti náhradních dílů spolupracujeme s firmami Elit a AutoBenex. Dále spolupracujeme s koncesionářem Peugeotu, společností Domanský.

Chceme být servisem pro zákazníka, kterému již autorizovaný autoservis Peugeot přestává ekonomicky vyhovovat, ale nechce slevit z kvality oprav.

Převodovky Peugeot

Tyto řádky jsou určeny pro majitele vozů PEUGEOT kteří řeší otázku poruchy manuální převodovky svého vozu. V úvodu předesílám, že nejsem koncesionář PEUGEOTU a poznatky které uvádím vyjadřují pouze můj názor na tuto problematiku. Na druhé straně zde shrnuji své zkušenosti s poruchami převodovek a zákazníky stojícími před tímto problémem které jsem získával v průběhu deseti let. Popis závad je určen široké veřejnosti bez technických znalostí a je tedy velice obecný.

Než uvedu klasické příklady závad jednotlivých  převodovek, musím předeslat, že nemusí jít vždy o její poruchu ač se tak může na první poslech zdát. Proto nemáte-li ověřený servis, nedejte na diagnózu prvního odborníka a nechte si závadu diagnostikovat nezávisle na více místech. Čas a námaha se jistě vrátí v ušetřených nákladech na opravu vozu.

Popis závad uvádím spolu s obrázky  hlavních tipů převodovek. Jelikož inzeruji opravy převodovek PEUGEOT , dost častý popis problému s převodovkou které slýchám, zní : „JE CELÁ ŠPATNÁ“. Toto tlumočení informace kterou dostává mnoho zákazníků od servisů je ve většině případů silně zavádějící. Za celou dobu své praxe jsem viděl minimum převodovek které byly „cu grunt“.

Pokud je převodovka „celá špatná“ musí se vyměnit za jinou. Nacenění opravy takovéto převodovky přijde v našem servisu na 300,-Kč, to je jistě zanedbatelná suma v celkových nákladech na opravu. Zvláště ukáže-li se oprava jako rentabilní. Nacenění opravy pomůže také při rozhodování o koupi starší převodovky. Tato možnost je častým řešením vzhledem k cenám nových převodovek. Jsou typy převodovek které jsou téměř bezporuchové a kterých je na vrakovištích přetlak, jejich cena je pak nižší než případná oprava. U těch problémových je to vodítko pro rozhodnutí zda oprava se zárukou, nebo koupě „zajíce v pytli“. V každém případě, pokud prodejce nedává záruku alespoň na odzkoušení, jděte jinam. Cena opravy je velice rozdílná a liší se typem převodovky. Jsou typy kde synchron, „věc která brání počítání zubů při řazení“ přijde na 1000,- Kč a typy kdy se prodává pouze v sadě za 8000,-Kč. Některá ložiska jsou dostupná i od jiných podstatně lacinějších dodavatelů, jiná jsou pouze v originále.

Uvedené závady včetně cenových kalkulací jsou ty nejčastěji se vyskytující. Nacenění konkrétní opravy není možné bez demontáže a zjištění rozsahu poškození. Často se také ukáže, že zvuk který je přisuzován špatné převodovce způsobuje něco úplně jiného. Tyto informace by měly přispět k vašemu rozhodování při řešení problémů s převodovkami vašich vozidel. K jejich napsání mě vyprovokovala řada zkušeností s tím co dokážou někteří rádoby odborníci u poruchy převodovky diagnostikovat. Záměrně neuvádím typová označení jednotlivých převodovek vzhledem k jejich nepřebernému množství, ale obrázky hlavních tipů které jsou lepším vodítkem při určování co ve svém voze máte.

Doufám, že tyto informace přispějí k vaší  lepší orientaci při problémech s převodovkami.

 

V 04/95 22A21A

Tento typ převodovky byl u starších modelů téměř bezproblémový . Nástupem modelu 307 s motory 1.4 a zvláště pak 1.6 16v došlo k zásadnímu obratu. Nárůst výkonu motoru a zachování konstrukce převodovky způsobuje poškození ložisek stálého převodu, která nejsou dimenzována na tak velké zatížení. Jste-li majitelem PEOGEOTU 307 1.6 16 V problém s hučící převodovkou Vás s největší pravděpodobností nemine. Cena opravy takové převodovky se většinou pohybuje mezi 5 a 10 tisíci.

 

V 10/1998 KF 22A01A

U tohoto typu patrně nejfrekventovanější převodovky jsou nečastější dvě závady. Prasklá planetová kola diferenciálu a opotřebení synchronů . První závada se projeví v počátečním stadiu rázy při jízdě v zatáčce, Konečnou fází která přijde dost často bez počátečních příznaků je ráz a podivný zvuk. Výsledkem je stav, kdy při běžícím motoru a zařazené rychlosti vůz stojí. Často nad dvoulitrovou kaluží převodového oleje. Druhá závada se projevuje řazením kdy ,,počítáte zuby“ neboli při řazení některého rychlostního stupně (nejčastěji třetího) se ozývají nepěkné zvuky. Cena opravy se pohybuje kolem 5000,-.

 

V 06/95 QF 22A50A

Problémy s touto převodovkou jsou dva nečastější. Jste majitelem PEUGEOTU 806 1,9 TD s touto převodovkou a začala vám řadicí páka pobíhat při přidání a ubrání dopředu a dozadu ? Pokud tento problém začnete řešit včas oprava se pohybuje v řádech stokorun. V opačném případě v řádech tisícikorun. Druhá závada je zadírající se kolo IV. rychlostního stupně.

 

3300D10A 10/2001 UF 22A10A

BOXER s motory HDI s touto převodovkou má zatím jedenu častou závadu. Špatné přeřazování mezi III. a IV. rychlostním stupněm, které končí ,,zaseknutým kvaltem“. Oprava této závady se pohybuje kolem 5 tisíc.